1 mar. 2011

Sigue el sexismo femenino en algunas compañías aéreas en pleno siglo XXI // It folows the feminine sexism in some airlines in full 21st century

Es una vergüenza que pleno siglo XXI todavía sigan sucediendo estas situaciones. Esto no es algo nuevo. La compañía de turno es Air Nostrum.

Las empresas utilizan la imagen de la mujer, cuanta menos ropa mejor, para vender más.Y casi siempre usan sólo a la mujer. Porque en este caso, para no dar una imagen machista,  ¿por qué no han contratado también a hombres con pantalones cortos, camisa un poco ajustada y de muy buen aspecto?. Así, en el caso de cualquier queja se podría alegar que no hay discriminación por sexo y que los empleados han estado de acuerdo en vestirse así. Pero no, una vez más, se realiza sólo con la imagen femenina.

Si están interesados en leer dicho artículo, pueden leerlo Click aquí.

It is a shame that full 21st century still these situations continue happening. This is not anything new. The company of shift is Air Nostrum.

The companies use the image of the woman, all fewer better clothes, to sell more. And almost always they use only the woman. Because in this case, not to give an image machist, why have not they contracted also men with shorts, a bit exact shirt and of very good aspect?. This way, in case of any complaint it might invoke that there is no sex discrimination and that the employees have agreed in dressing this way. But not, once again, it is realized only by the feminine image.

If you are interesting in reading this article, you can read it click here (in Spanish).
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...